3 zalety jedzenia wołowiny

Podziel się:

Wołowina wśród sportowców, uchodzi za rodzaj mięsa najwyższej jakości, który posiada właściwości promujące budowę masy mięśniowej. Wszystko za sprawą pełnowartościowego białka, jak i bogato występującej kreatyny – zestawienie to tworzy anaboliczny duet. Poznaj 3 najważniejsze zalety włączenia do diety mięsa wołowego, które skutecznie pomoże w uzyskaniu dobrej jakości muskulatury oraz wpłynie na parametry wysiłkowe.

beefez

1. Wysoka wartość biologiczna

Mięso wołowe posiada wysoką wartość biologiczną. Wszystko za sprawą dobrze przyswajalnego białka, bogatego w aminokwasy EAA, na poziomie 41% zawartości protein. Bogato również występuje ilość samej leucyny, odpowiedzialnej za szereg procesów anabolicznych, powiązanych ze syntezą białek. Na uwagę zasługuje również fakt, że białko wołowe posiada mniejszą ilość aminokwasów siarkowych, co może być istotne z punktu widzenia pewnych schorzeń. Prócz białka, mamy do dyspozycji tłuszcze nasycone. Dostarczają one wysokoenergetycznych związków wodorowych, które doskonale nadają się jako źródło energii. Mięso jest również zasobne w witaminę B6, B12 oraz żelazo.

2. Duża dawka argininy i alaniny

Mięso czerwone bogate jest w dwa kluczowe aminokwasy, jak arginina i alanina, których działanie przekłada się na poprawę parametrów energetycznych, jak i wsparcie dla efektu pompy mięśniowej. Alanina wspiera gospodarkę glukozową, podczas tzw. “kryzysów energetycznych”, będąc źródłem energii dla pracujących mięśni. Stanowi ona wsparcie dla naszego organizmu, chroniąc tkankę mięśniową przed katabolizmem. Arginina posiada właściwości stymulujące syntezę tlenku azotu, co dodatkowo powiązane jest ze wsparciem gospodarki hormonalnej. Skutecznie stymuluje sekrecję hormonu wzrostu, co wpływa na kompozycję sylwetki. Zjawisko tzw. pompy mięśniowej sprawia, że trenując łatwiej uzyskujemy zjawisko hipertrofii mięśniowej, które to warunkuje przyrosty.

3. Ergogeniczne składniki mięsa

Wisienką na torcie jest jednak zawartość ergogenicznych substancji, których działanie ma bezpośredni wpływ na nasze predyspozycje sportowe. Do grupy tej należą:
– kreatyna – wykazuje anaboliczne wsparcie dla naszych mięśni, poprzez działanie zwiększające magazynowanie fosforanu kreatyny. Oznacza to, że pracujący mięsień ma więcej energii do pracy, co podnosi znacząco efektywność treningu i możliwości siłowe. Dodatkowo jest znakomitym środkiem wspomagającym regenerację,
nie tylko podczas przerwy między treningami, ale i szybciej przywraca równowagę energetyczną pomiędzy seriami, przyspieszając resyntezę ATP.
– l-karnityna – działanie l-karnityny powiązane jest głównie ze wsparciem wytrzymałościowym. Jednak posiada ona jeszcze inne ciekawe właściwości,
które powiązane są z jej silnym działaniem antyoksydacyjnym.
– CLA – czyli sprzężony kwas linolowy, jest to substancja, która posiada właściwości wspomagające odchudzanie, jak i wykazuje działanie modulujące układ odpornościowy.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *