Dopasuj trening do swojej sylwetki

Podziel się:
Niewiele osób o tym wie, ale trening należy również dopasować do kształtu swojej sylwetki. Zobacz, jaki masz typ sylwetki i co za tym idzie, jaki trening powinieneś wybrać. 

Ektomorfik – drobny i szczupły

Nie chodzi o Twój wzrost, ale o ogólną budowę ciała. Szybka przemiana materii sprawia, że takie osoby mogą pochwalić się szczupłą sylwetką, nawet bez ćwiczeń i diet. Tylko pozazdrościć? Nie do końca. Takie osoby bardzo często dotknięte są przypadłością ,,skinny fat”. Pomimo szczupłej budowy ciała, poziom tkanki tłuszczowej jest wysoki. Nawet jeśli ciężko pracują na siłowni, nie mogą szybko zobaczyć rezultatów. Mięśnie u takich osób są słabo widoczne i bardzo szybko znikają.

Mezomorfik – muskularna budowa ciała

Takie osoby mają zdecydowanie więcej tkanki mięśniowej niż tłuszczowej – są to efekty lat ciężkiej pracy na siłowni oraz stosowania odpowiedniej diety. Osoby te mają skłonność do szybkiej regeneracji, intensywne treningi nie sprawiają im większego problemu, a co za tym idzie – mają zadatki na dobrych sportowców.

Endomorfik – magazynuje tłuszcz

Ostatnia grupa osób jest najbardziej poszkodowana – mają spowolniony metabolizm, lepiej magazynują tłuszcz, który lokalizuje się wokół narządów wewnętrznych. Te osoby są najbardziej narażone na choroby takie jak cukrzyca lub otyłość. Natomiast regularny trening i zdrowa dieta są stuprocentową gwarancją uzyskania idealnej figury. Ze względu na spowolniony metabolizm, osoby z tej grupy powinny ograniczyć przyjmowanie węglowodanów.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *