Fundamentalne zasady dobrej regeneracji

Podziel się:

Jeśli myślisz, że trening i dieta doprowadzą cię do upragnionej sylwetki, to niestety jesteś w błędzie. Do tych dwóch, bardzo ważnych elementów musisz dodać ostatni, trzeci – regenerację.

Regeneracja – często zaniedbywana

Pomimo tego, że jest jednym z ważniejszych elementów zdrowego stylu życia, bardzo często zaniedbujemy regenerację. Wydaje się nam, że wystarczy po skończonych ćwiczeniach wziąć prysznic i usiąść na kanapie. Niestety, regeneracja organizmu nie jest taka prosta, jak nam się wydaje. Paradoksalnie, wymaga ona naszego wysiłku.

Jak należy prawidłowo się regenerować?

Regeneracja to nie tylko odpoczynek, chociaż i on jest bardzo ważny. Chodzi jednak o regenerację mięśni, które biorą udział w treningu. Aby mogły prawidłowo się zregenerować, możesz stosować tzw. suplementy diety – szybko przyswajalne węglowodany CARBO oraz rozgałęzione aminokwasy BCAA. Powyższe suplementy można połączyć w formie koktajlu, który wspomoże twój trening. BCAA pomoże ci szybciej wrócić do formy po treningu, natomiast CARBO to suplement, który dostarczy ci niezbędnych witamin oraz węglowodanów.

3 proste zasady regeneracji

Oprócz stosowania suplementów, które mogą okazać się bardzo pomocne, warto poznać trzy proste zasady regeneracji, dzięki którym zmęczenie po treningu nie będzie tak dokuczliwe jak dotychczas.

Cool down, czyli wyciszenie organizmu

Jest to lekka aktywność fizyczna, która opiera się na głębokich wdechach i wydechach. Oprócz tego możesz wykonywać lekki stretching, czyli rozciąganie.

Zadbaj o odpowiednią ilość snu

To właśnie podczas snu organizm człowieka regeneruje się najlepiej.

Staraj się nie stresować

To ciężkie zadanie, ale warto chociaż spróbować. Kortyzol, czyli hormon stresu, można obniżyć również dzięki odpowiedniej diecie.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *