GABA – co to za suplement?

Podziel się:

Gaba należy do aminokwasów, których działanie polega na hamowaniu aktywności komórek nerwowych. Oznacza to, że suplementację tym związkiem wykorzystać można w porze przed snem, jako wsparcie dla procesu zasypiania i jakości snu. Działanie to bowiem oznajmia się jako wyciszenie dla ciała, relaksuje, co pozwala szybciej zasnąć. Jakie jeszcze ciekawe właściwości posiada?

Działanie na organizm

Poprzez wsparcie relaksacyjne, GABA, będzie wprowadzał organizm w głębszą fazę snu, co będzie bezpośrednio wpływało na stopień regeneracji. Oznacza to, że suplementacja tym związkiem, poprzez wyciszenie naszego ciała, pozwoli nam lepiej spać. Jak wiemy, wszelkie procesy kompensacyjne, regeneracyjne przebiegają głównie, gdy odpoczywamy, więc wsparcie jakości snu, jest nieocenioną pomocą, byśmy mogli szybciej zmobilizować organizm do kolejnego wysiłku. W suplementacji GABA, wykorzystywany jest również, ze względu na swoje właściwości wspierające układ nerwowy. Podczas suplementacji, możliwe są do odnotowania takie parametry jak: wzrost koncentracji, szybsze uczenie się, poprawa samopoczucia. Działanie tonizujące redukuje stres i napięcie nerwowe, co wspiera osoby pracujące umysłowo.
W internecie możemy wyszukać dużo sprzecznych opinii na temat suplementacji GABA, wielu ekspertów wyjaśnia, że nie działa i nie ma wpływu na organizm człowieka. Jednak jak zwykle prawda leży gdzieś pośrodku, o czym można się przekonać, testując produkt. Jego działanie jest wyczuwalne doraźnie, co oznajmia się poprzez uspokojenie, wyciszenie i swoiste uczucie spłyconego oddechu, więc samo działanie, broni się przed opiniami negatywnymi.

Dawkowanie

Aby wykorzystać działanie suplementu w okresie przed snem, dawkujemy go w okresie około 20-30 minut przed snem. Odstęp od posiłku zjedzonego jako ostatni powinien wynosić minimum 1 godzinę. Ilość 2-3g na porcje jest dawką, która wykazuje już szereg działań biologicznych. Jednak rozpoczynając suplementację, korzystamy z mniejszej porcji, zaczynając od 0,5g, co ma na celu sprawdzić reakcję organizmu.
W suplementacji sportowej, GABA, wykorzystywany jest również w porach okołotreningowych, co ma na celu wsparcie koncentracji osoby trenującej. Dawki, jakie pojawiają się w preparatach przedtreningowych, sięgają około 0,5-0,75g.
Co ciekawe, działanie kwasu gamma-aminomasłowego, wspiera głównie wysiłek o charakterze wytrzymałościowym, co znajdzie swoje zastosowanie wśród sportów o charakterze wytrzymałościowym, gdzie liczy się wydajność pracy mięśnia.

Podsumowanie

Suplementacja kwasem GABA doskonale sprawdza się jako pomoc w regeneracji. Poprzez działanie na proces zasypiania, jak i głębokość snu, skutecznie daje nam poczucie lepszej regeneracji i wypoczęcia, co powiązane jest również z lepszym samopoczuciem. Suplementacja kwasem gamma-aminomasłowym wykazuje również wsparcie dla wytrzymałości mięśniowej, gdzie dawki rzędu 0,5-0,75g skutecznie wspomagają trening.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *