Jak przyspieszyć metabolizm?

Podziel się:

Spowolnienie metabolizmu jest problemem, który dotyka wiele osób podczas redukcji tkanki tłuszczowej, ale i nie tylko. Może on również, dopaść osoby budujące masę mięśniową, co powiązane jest z zahamowaniem dalszych przyrostów mięśni i większym ryzykiem otłuszczenia. Jak więc, wspomóc tempo przemian energetycznych w naszym ciele by cieszyć się regularnym postępem?

metabolizm

Trenuj siłowo

Trening siłowy (z ciężarami), jest jedną z najlepszych metod na wsparcie tempa przemiany materii. Już jedna sesja potrafi przyspieszyć 100 krotnie przemiany energetyczne, co daje nam możliwość poprawy funkcji metabolicznych naszego ciała. Trening siłowy to połączenie metody interwałowej i przeciążenia tkankowego, na które organizm reaguje najlepiej.

Buduj mięśnie

Masa mięśniowa należy do grupy tkanek, które są wysoko aktywne metabolicznie. Organizm potrzebuje dużych nakładów energii, by utrzymać duże i silne mięśnie,
w niezmienionej formie. Dlatego, dążąc do rekompozycji składu naszego ciała, zapewniamy sobie doskonały bodziec do utrzymania tempa przemian na wysokim poziomie. Poza tym, mięśnie są jednym z głównych odbiorców energii w postaci kwasów tłuszczowych, które wykorzystywane są na potrzeby ich pracy. Utrzymanie większej ilości masy mięśniowej, będzie więc pewnym zabezpieczeniem dla naszej sylwetki i możliwością spowolnienia metabolizmu.

Wprowadź interwały i treningi metaboliczne

Nic nie sprawdza się lepiej niż wysiłek interwałowy. Podczas tego typu aktywności, dochodzi do efektu w postaci tzw. długu tlenowego. Organizm nie tylko zmuszony jest do podkręcenia metabolizmu i uwalniania kwasów tłuszczowych już podczas wysiłku. Efekt ten, utrzymuje się dodatkowo przez kilka godzin po, co powiązane jest ze wzrostem oksydacji tłuszczy i poprawą parametrów energetycznych ustroju.

Nie ograniczaj kalorii do minimum

Zbyt niskie zejście z ilością kalorii na dobę, może zaowocować zahamowaniem dalszych efektów redukcyjnych, co jest bezpośrednio powiązane z działaniem obronnym organizmu. Będzie on dążył do spowolnienia funkcji życiowych (metabolicznych), ze względu na niską podaż energii. Jest to naturalna reakcja obronna, nakazująca naszemu ciału przejść w tryb uśpienia, przygotowując nas
na “ciężkie czasy”. Chcąc więc, cieszyć się szczupłą sylwetką i dalszymi postępami nie powinniśmy głodować, a dieta powinna być doborowa w szereg makroskładników.

Kontroluj poziom otłuszczenia

Umowna granica tłuszczu w ciele mężczyzny to około 15%, gdzie funkcje metaboliczne zaczynają spowalniać. Związane jest to m.in. z wrażliwością
na insulinę, gdzie tkanka mięśniowa zaczyna być mało podatna na absorpcję składników odżywczych. Pilnując odpowiednio niskiego poziomu tłuszczu, zachowamy dłużej aktywność metaboliczną i możliwość budowy masy mięśniowej wysokiej jakości.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 głosów )
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *