Jak przytyć 10kg w miesiąc? Czy to możliwe?

Podziel się:

Każdy z nas na początku przygody z treningiem siłowym, gonił za kilogramami. Nic tak nie sprawiało radości, jak kolejne kreseczki, przesuwające się do przodu na wskaźniku wagi. Wszystko to, rosło do takiej rangi, że czasem ważyliśmy się kilka razy dziennie, kontrolując czy wszystko “idzie do przodu”. Czy tak szybkie zdobywanie masy ciała ma sens?

jak-przytyc-10kg

Czy da się przytyć 10 kg w miesiąc?

Da się! Jednak, zanim ochoczo ruszymy w stronę lodówki, powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że nie będzie to wyłącznie masa mięśniowa. 10 kg masy mięśniowej, jest to wartość, która wymaga wielu miesięcy treningów, a nawet lat. Gdyby w łatwy sposób dało się zrobić 10 kg mięśni, po ziemi chodziły by same osobniki, takie jak Arnold Schwarzenegger. Z ilości 10 kg w skali miesiąca, jak wypracujemy 0,5-1kg masy mięśniowej to i tak będzie to wielki sukces.

Zapotrzebowanie kaloryczne i nadwyżka

Planując okres masowy, zaplanujmy nasze odżywianie tak, aby nadwyżka kaloryczna nie była zbyt duża. Organizm nie przeskoczy pewnych ograniczeń metabolicznych, które powiązane są ze stymulowaniem anabolizmu. Więcej kalorii, nie będzie więc oznaczało, że wprowadzamy nasze ciało w lepszy stan przyrostów i nie będzie predysponowane do budowania większej ilości muskulatury. Niekiedy, osoby trenujące, do budowania masy mięśniowej w sposób optymalny, potrzebują maksymalnie 10-15% nadwyżki kalorycznej z bilansu zerowego.

Jaki wzrost masy ciała jest optymalny?

Jeżeli w skali miesiąca jesteście w stanie przybierać na masie do 1kg, wszystko powinno być w porządku. Jest to ilość, która będzie sugerowała, że zdobyta masa mięśniowa jest w miare dobrej jakości, a ryzyko otłuszczenia zminimalizowane. Większe przyrosty całkowitej masy mięśniowej, nie będą oznaczały, że równie szybko nabieracie mięśni. Zmieni się tylko stosunek masy mięśniowej do tłuszczowej. Przykładowo: przybierając na masie 5 kg w skali tygodnia, 1 kg to będą mięśnie, a 4 najprawdopodobniej tłuszcz. Jak przytyjecie 3 kg, to nadal 1 kg to będą mięśnie, a 2 kg tkanka tłuszczowa. Skoro więc nie widać różnicy, co do ilości zdobytych mięśni, po co dodatkowo obciążać organizm?

Podsumowanie

Na zakończenie chciałbym byście pamiętali, że sylwetkę buduje się latami. 1 miesiąc w skali ogółu, to jest bardzo krótki okres, który w przypadku budowy masy mięśniowej niewiele zmieni w naszym wyglądzie. Nieco inaczej jest w przypadku redukcji. Nie nastawiajcie się więc na “nabijanie wagi”, co jest dość częstą przyczyną agresywnej masy, co kończy się dość sporym rozczarowaniem, gdy będziemy kończyć redukcję z podobną masą ciała, jak zaczynaliśmy masę.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 4,71 out of 5)
Loading...

Komentarz do “Jak przytyć 10kg w miesiąc? Czy to możliwe?

  • Łukasz N.

    (10 stycznia 2017 - 16:57)

    No właśnie znajomi u mnie się mądrzą że przybrali masy mięśniowej,
    a puchną jak balony 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *