Kilkudniowa przerwa w treningach – co z moją formą?

Podziel się:

Nie łudźmy się, każdy z nas zrobił sobie kiedyś dłuższą przerwę od regularnego treningu. Nie ma tutaj wyjątków – niezależnie od tego, czy trenujesz zawodowo czy tylko rekreacyjnie. Powody, dla których przerywamy regularne treningi są różne, ale każdy z nas zastanawia się, czy nasza forma na tym ucierpi. Przeczytaj i dowiedz się, jaki wpływ na Twoją formę ma przerwa w treningach.

Skutki przerwania treningu

Wszystko zależy od intensywności treningów. Skutki mogą być zupełnie różne dla każdego z nas – każdy organizm reaguje inaczej. Najczęściej jednak możesz zauważyć lekko zwiotczałe mięśnie. Kiedy ćwiczysz, mięśnie zatrzymują w sobie glikogen oraz wodę. Dzięki temu są jędrne. Podczas powtarzających się treningów można odczuwać zwiększoną elastyczność sylwetki, która po przerwaniu treningów zmniejsza się. To uczucie jest jednak konsekwencją regularnego wysiłku fizycznego i po powrocie do ćwiczeń można je przywrócić.

Na co zwrócić uwagę podczas przerwy treningowej?

Pozostań w ruchu
To, że nie pocisz się codziennie na siłowni nie oznacza, że nie możesz pozostać w ruchu. Spacery, rekreacyjna jazda na rowerze czy taniec to doskonała forma aktywnego spędzania wolnego czasu. Dla tych, którzy wolą lub muszą zostać w domu, pozostają różne prace domowe, takie jak odkurzanie, pielenie ogrodu czy mycie okien.

Zadbaj o jakość posiłków
Dieta powinna być zbilansowana i bogata w wartości odżywcze. Należy unikać produktów wysoko przetworzonych, o dużej zawartości cukru oraz tłuszczu. Warto zmodyfikować wartość kaloryczną naszych posiłków, ponieważ organizm potrzebuje do codziennych czynności bez intensywnych ćwiczeń o wiele mniej energii.

Pij wodę
Człowiek składa się przede wszystkim z wody, więc nie powinno nas to dziwić, że to właśnie ona powinna być podstawowym składnikiem naszej diety. Regularne picie wody między innymi reguluje procesy trawienia. Ponadto nie posiada w sobie żadnych słodzików czy kalorii, dzięki czemu nie wpływa na wzrost wagi i doskonale gasi pragnienie.

Nie stresuj się
Jeśli masz przymusową przerwę od ćwiczeń, nie myśl tylko o tym, że przytyjesz i stracisz formę. Pozytywne nastawienie działa czasami jak efekt placebo, a stres, jak dowodzi wiele badań, w niczym człowiekowi jeszcze nie pomógł. Kilka czy kilkanaście dni bez ćwiczeń jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Jeśli będziesz pamiętać o zdrowych nawykach, nic złego nie może się stać.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 głosów )
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *