Kreatyna działanie i dawkowanie

Podziel się:

kreatyna-monohydrat

Każdy komu słomiany zapał nie opadł i chodzi dłużej na siłownie niż tydzień, wie że kreatyna to jeden z najpopularniejszych suplementów, a według nas również jeden z najskuteczniejszych produktów. Na rynku można znaleźć wiele odmian ( cytrynian, jabłczan ) jednak najlepszy jest oklepany i najlepiej przebadany monohydrat kreatyny.

Co to właściwie jest ?

Kreatyna to organiczny związek chemiczny zawierający elementy strukturalne guanidyny i kwasu octowego. Występuje naturalnie w ludzkim organizmie i tworzy się w trakcie przemiany materii i występuje głównie w mięśniach i ścięgnach. Data jej odkrycia przypada na 1832 rok.

Efekty stosowania kreatyny

Moglibyśmy przytoczyć naukowy bełkot o fosfokreatynie w mięśniach, ale po dwóch zdaniach kursor myszki skierowałby się do zamknięcia otwartej zakładki. Mówiąc w skrócie… suplementacja kreatyną przyczynia się do zwiększenia siły i wytrzymałości mięśni, pomaga w budowaniu masy mięśniowej i chyba każdy kto ją stosował przyzna że przynosi efekty, a jeszcze biorąc pod uwagę cenę… „robi robotę”.

Dawkowanie kreatyny

Skupiamy się na najpopularniejszej odmianie czyli monohydracie. Standardowa dawka to 5g monohydratu kreatyny dziennie. Większa dawka też nerek nie urwie, ale nie warto przekraczać 10g dziennie.

Podsumowanie

Kilo białka kreatyna zrobi z Ciebie… 🙂

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *