Trening siłowy wpływa na libido?

Podziel się:

Trening siłowy bywa wymieniany w kontekście wspierania sprawności seksualnej, jako doskonałe narzędzie poprawiające libido, czy możliwości wysiłkowe w łóżku. Osoby trenujące często postrzegane są jako atrakcyjniejsze, bardziej pociągające, co dodatkowo powiązane jest z apetytem na seks.

Co sprawia, że tak się dzieje? Czy sam wysiłek wpływa na poziom libido? Jakie mechanizmy kierują tego typu zależnością?

Trening=booster testosteronu

Jak wykazują badania naukowe, trening siłowy doskonale wpływa na poziom testosteronu, jak i hormonu wzrostu. Pojedyncza sesja ciężkich ćwiczeń siłowych doskonale stymuluje poziom hormonów odpowiedzialnych za anabolizm. Powiązane jest to z mocniejszym ich wyrzutem i zwiększonej ilości hormonów dostępnej w ustroju. Jak wiadomo, ilość testosteronu powiązana jest bezpośrednio z libido i chęcią na seks. Można więc pokusić się o sformułowanie, że jeżeli chcemy poprawić nasze życie erotyczne, powinniśmy zacząć ciężko trenować. Taka opcja nadaje się doskonale jako wsparcie naszych możliwości w łóżku, jak i doładowanie samych chęci.

Trening siłowy poprawia krążenie i redukuje stres

Koleje działanie, które będzie sprzyjało podejmowaniu aktywności seksualnej, powiązane jest z redukcją stresu, negatywnych emocji, a co za tym idzie redukcją poziomu kortyzolu. Działanie to doskonale będzie wspierać organizm w pozbyciu się napięcia nerwowego, które w sposób permanentny potrafi zabić libido. Nic tak nie działa dobrze na poprawę naszego humoru, jak wyładowanie stresu, a trening siłowy jest ku temu najlepszym powodem. Brak stresów z kolei, będzie umożliwiał nam zajęcie się czymś dużo bardziej przyjemnym.
Dodatkowo trening siłowy będzie stymulował przepływ krwi przez kapilary. Małe naczynia krwionośne, pozbawione odpowiedniej stymulacji wysiłkowej mogą utracić swoje funkcje. Powiązane jest to również z ryzykiem miażdżycy, która występuje w wyniku nieodpowiedniego sposobu żywienia, stylu życia, czy ze względu na stosowaną farmakologię u osób starszych. Naukowcy powiązali bezpośrednio problemy z erekcją, jako objaw choroby serca, ze względu na podobną budowę anatomiczną układów krwionośnych mięśnia sercowego, jak i gonad.

Psychologia, a trening

Kolejny aspekt związany z chęcią na seks, jest połączony ze wsparciem treningu w kształtowaniu wyglądu zewnętrznego i tego, jak czujemy się we własnej skórze. Oznacza to, że osoby trenujące, gdy osiągną pewne efekty wizualne, zaczynają się sobie podobać i chętniej wchodzą w interakcję z innymi. Pozbycie się mankamentów sylwetki, owocuje tym, że częściej uprawiamy seks z partnerem, nie myśląc o tym, że coś gdzieś nam się pofałdowała czy odstaje. Pomimo że o tym się nie mówi, jest to dość częsta przyczyna rozpadu związków, czy unikania łóżka.

Podsumowanie

Trening siłowy doskonale nadaje się jako wsparcie libido. Jego wpływ na poziom hormonów anabolicznych, które wspomagają funkcje seksualne, jest nieoceniony. Sam trening redukuje stres, poprawia funkcjonowanie naczyń krwionośnych oraz daje poczucie pewności siebie, co tworzy doskonałą mieszankę poprawiającą życie erotyczne.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 głosów )
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *