5 najlepszych ćwiczeń na tricepsy

Podziel się:

Każdemu z nas marzy się ogromna podkowa na tylnej części ramienia, która razem z bicepsem wypełni rękawki naszych koszulek tak, że będą one na granicy wytrzymałości. Jednak zanim do tego dojdzie, musimy odpowiednio zaprogramować trening naszych łap i dać im najlepszego bodźca do wzrostu. Przed Wami, 5 najlepszych ćwiczeń na tricepsy, które skutecznie poruszą do wzrostu nawet najbardziej oporne ramiona.

cwiczenia-triceps

1. Wyciskanie sztangi leżąc wąskim chwytem

Koronne ćwiczenie, które angażuje wszystkie 3 głowy tricepsa. Wyciskanie wąsko, poprzez bliskie usytuowanie dłoni na sztandze, wymusza znaczną część pracy mięśni trójgłowych ramion podczas tego ruchu. Oznacza to, że jeżeli zależy Wam na rozbudowie całej masy tylnej części ramion, powinniście zastosować tego typu rozwiązanie. Jak wykazują badania EMG, rozstaw łokci ma tutaj mniejsze znaczenie, liczy się wąski chwyt i ciężar z którym wykonacie 6-8 ruchów.

2. Dipsy na poręczach

Znakomity sposób, by Twoje ramiona paliły żywym ogniem podczas treningu. Dipsy są nieco wymagające technicznie, jednak gdy opanujemy prawidłowy ruch i wczujemy się w pracę mięśnia, zaowocują bardzo dobrymi przyrostami masy i poprawiają wygląd naszych ramion, sprawiając, że będą większe i silniejsze. Należy pamiętać, by łokcie trzymać blisko siebie i nie angażować mięśni piersiowych poprzez pochylenie sylwetki do przodu.

3. Wyciskanie francuskie sztangi leżąc

Klasyczne ćwiczenie angażujące tricepsy do ciężkiej pracy. Odmian wyciskania francuskiego jest wiele. Zaczynając od tych, gdzie ciężar sztangi kierujemy w okolice czoła (czachołamacze), do sposobów znacznie rozciągających mięśnie, w których sztangę można opuścić poza linię głowy i ławeczki.

4. California press

Jest to hybryda stanowiąca połączenie wyciskania leżąc wąskim chwytem oraz wyciskania francuskiego. Fazę negatywną stanowi wyciskanie francuskie,
gdzie opuszczamy ciężar w kierunku głowy, po czym przenosimy go nad klatkę piersiową, gdzie fazę koncentryczną stanowi wyciskanie wąsko sztangi. Tego typu ćwiczenie, pozwala na wykorzystanie nieco większego obciążenia w ruchu negatywnym, zaczerpniętym z wyciskania francuskiego, oszczędzając nasze łokcie.

5. Diamentowe pompki

Odmiana pompek, których sposób wykonania polega na złączeniu dłoni w taki sposób, aby palec wskazujący wraz z kciukiem tworzył wzór na kształt diamentu. Ważne jest, by podczas opuszczania nasz diament był skierowany w okolice mostka, a łokcie rozstawione na boki, co pozwala na znaczne zaangażowanie tricepsów.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 votes, average: 4,30 out of 5)
Loading...

Komentarz do “5 najlepszych ćwiczeń na tricepsy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *