Bezglutenowe śniadanie

Podziel się:
Gluten, ze względu na swoje właściwości antyodżywcze, stał się w dzisiejszych czasach symbolem walki, nie tylko z nietolerancjami pokarmowymi, ale i z pokarmami gorszej jakości. Szukając rozwiązania na śniadanie bez glutenu, zazwyczaj wyłączamy z tego posiłku węglowodany, które obfitują w ten składnik żywieniowy. Jednak całkowita rezygnacja z produktów węglowodanowych nie jest konieczna. Na pomoc przychodzi więc m.in. mąka kokosowa czy też ryżowa, z których z powodzeniem możemy wykonać własne pieczywo np. bułeczki jogurtowe, które dodatkowo będą pozbawione drożdży.
 IMG_20160709_104855
Dodatkowo w swoich śniadaniach wykorzystać możemy takie produkty jak kasza jaglana, amarantus, ryż brązowy, komosa ryżowa. Produkty te z dodatkiem komponentu smakowego jak owoce, orzechy, dodatki w formie przypraw jak cynamon, stanowią znakomita mieszankę smakową.
Przykładem śniadania, które oparte jest na mące kokosowej mogą być przepyszne placuszki kokosowe. Nadają się idealnie na początek dnia. Są lekkie, sycące i pozbawione składników, które wpływają niekorzystanie na nasze zdrowie. Stanowią rozwiązanie, które pogodzi przeciwników glutenu i zwolenników węglowodanów w pierwszym posiłku. Składniki jakie potrzebujemy:
  • 3 jaja
  • 40g maki kokosowej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
  • stewia do smaku
  • 1 łyżka oleju kokosowego (podgrzany, płynny)
  • szczypta soli
  • 3 łyżki mleka
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy za pomocą miksera. Placuszki smażymy na rozgrzanej patelni, którą smarujemy olejem kokosowym. Jako dodatek możemy wykorzystać owoce, jogurt naturalny, czy konfitury własnej roboty. W celach smakowych można również wykorzystać polewę z odżywki białkowej, która doskonale uzupełni śniadanie w pełnowartościowe białko. Placuszki idealnie nadają się do tego by zabrać je ze sobą z domu, gdyż równie dobrze smakują na zimno.
Osoby unikające węglowodanów w pierwszym posiłku celować mogą we wszelkiego rodzaju omlety, czy jaja na miękko. Symbolem śniadań bez udziału węglowodanów stała się obecnie jajecznica na boczku, która dostarcza wysokiej jakości protein oraz zastrzyku energii w postaci tłuszczy nasyconych, które potrafią zaspokoić apetyt na długie godziny poranne.
Autor:
Tomasz Maciołek
  • Dyplomowany fizjoterapeuta
  • Instruktor kulturystyki

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *