Co jeść przed treningiem? Posiłek przedtreningowy

Podziel się:

Dużo mówi się o tym, jak ważny jest posiłek po treningu Niestety, bardzo niewiele osób zwraca uwagę na to, co jedzą przed rozpoczęciem ćwiczeń. Dlaczego posiłek przed treningiem jest tak ważny? 

posiłek przedtreningowy

Jedzenie w toku prowadzenia intensywnych treningów jest bardzo ważne – niezależnie od tego, czy redukujemy masę ciała, wzmacniamy mięśnie czy pracujemy nad koordynacją. Warto uświadomić sobie, co dzieje się z naszym ciałem, kiedy nieodpowiednio jemy. Dotkliwe skutki złego odżywiania to między innymi:

  • brak energii na treningach oraz przy wykonywaniu codziennych czynności,
  • słaba regeneracja organizmu, ciągle odczuwamy zmęczenie,
  • problemy ze snem,
  • słabiej spalamy tkankę tłuszczową.

Pamiętaj jednak, że nie liczą się tylko posiłki przed i po treningu. Ważny jest codzienny wydatek energetyczny, dieta bogata w witaminy oraz mikroelementy. Posiłek okołotreningowy jest istotny, ponieważ on dostarcza nam energii, którą wykorzystujemy aby efektywnie ćwiczyć. 
Podstawowe błędy w odżywianiu, które prawdopodobnie popełniasz:

  • Ćwiczenia na śniadaniu i kawie

Jeśli trenujesz popołudniami, a w ciągu dnia obowiązki nie pozwalają Ci zjeść nic treściwego, to tak naprawdę trenujesz po samym śniadaniu. Czasami wypijasz kawę, żeby zabić głód. To pomaga. Niestety, kawa nie sprawi, że otrzymasz energię, którą spalisz na treningu. 

  • Za duży obiad przed treningiem 

Zjadłeś za dużo, a na treningu od razu rozbolał Cię brzuch, czujesz się ociężale lub ospale. Nie jesteś w stanie ćwiczyć efektywnie. To błąd. Posiłek przedtreningowy powinien być syty, ale niezbyt duży

Co jeść przed treningiem?

 Posiłek przedtreningowy musi być dopasowany do naszych potrzeb. Nie ma uniwersalnej recepty na prawidłowe odżywianie. Jeśli trening wykonujemy po godzinie od spożycia posiłku, zastąpmy węglowodany złożone węglowodanami prostymi. Szybciej zostaną strawione, a co za tym idzie, będziemy mieli więcej energii. Jeśli jemy posiłek pół godziny przed treningiem, powinien być on lekki i prosty. Na przykład w formie płynnej lub półpłynnej: koktajl. Tak naprawdę jest to kwestia indywidualna – każdy z nas trawi inaczej. Jedna osoba potrzebuje nawet 4 godzin, a inna zaledwie 1. Pamiętaj, aby nie popełniać podstawowych błędów podczas diety. Najlepiej sprawdza się z góry ustalony plan – wtedy wiesz, kiedy pójść na trening, aby optymalnie zużyć wytworzoną energię. 

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *