Dieta jaglana – smaczny sposób na odchudzanie?

Podziel się:
Kasza jaglana przez długi  czas była produktem niedocenianym na naszych talerzach. Wraz z pojawiającym się trendem unikania produktów bezglutenowych, zajmuje wysokie miejsce w rankingach produktów wysoko odżywczych, pozbawionych glutenu. Jest obecnie najchętniej wybieranym produktem węglowodanowym, który posiada pewne cechy pokarmów z grupy SUPER FOOD’S.
 IMG_20161114_173550

Właściwości kaszy jaglanej

Kasza jaglana stanowi cenne źródło witamin z grupy B, żelaza, magnezu witaminy E, wapnia, fosforu, krzemionki, lecytyny i potasu. Dzięki zawartym bioaktywnym komponentom wykazuje silne działanie antyutleniające, co przyczynia się do łagodzenia efektów stresu oksydacyjnego, wspomaga regenerację komórek, zapobiega nowotworzeniu, zwalcza wolne rodniki. Szczególnie ceniona jest w diecie osób eliminujących gluten. Dodatkowo kasza jaglana posiada silne właściwości zasadotwórcze, co znakomicie nada się jako forma odkwaszenia organizmu.

Dla kogo dedykowana?

Dieta jaglana jest polecana osobom, które chcą poprawić swoją jakość skóry, włosów, paznokci. Dodatkowo oczyścić organizm z wszelkiego rodzaju toksyn i alergenów. Pomaga również na zrzucenie zbędnych kilogramów i przełamanie stagnacji podczas odchudzania. Stanowi idealną „fazę uderzeniową” jako wstęp do dłuższej redukcji tkanki tłuszczowej, który naprowadzi organizm na właściwe tory, poprawiając funkcje metaboliczne.

Co mogę spożywać podczas diety jaglanej?

Dieta jaglana należy do grupy tzw. mono diet. Oznacza to, że bazujemy głownie na jednym produkcie żywnościowym – w tym przypadku kaszy. Opiera się na 5 posiłkach w ciągu dnia, które składają się z kaszy jaglanej z dodatkami.
Dodatki jakie możemy użyć do kaszy:
  • przyprawy
  • orzechy
  • bakalie
  • wiórki kokosowe
  • owoce
  • warzywa
Unikamy:
  • cukru
  • nabiału
  • kawy
  • zbóż
  • herbaty
  • mięsa
Do picia wykorzystujemy wodę mineralną z dodatkiem cytryny oraz soki warzywne.

Jak długo?

Dietę jaglaną w celach odchudzających wprowadzamy na okres od 3 do 14 dni. Jest to czas, który pozwoli na pełną regenerację organizmu, detoks i oczyszczenie naszych jelit z substancji antyodżywczych. Pomoże zapoczątkować zmiany metaboliczne, które przyczynią się do redukcji tkanki tłuszczowej.
Autor:
Tomasz Maciołek
  • Dyplomowany fizjoterapeuta
  • Instruktor kulturystyki

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *