Jak się odstresować?

Podziel się:

Większość osób każdego dnia, wystawiona jest na czynniki stresujące, które potrafią nam dać nieźle w kość. Niemal codziennie mamy do czynienia z uczuciem zakłopotania, pogonią za czasem, czujemy na plecach oddech szefa, oczekującego na wyniki ze zleconych nam zadań. Brak umiejętności radzenia sobie z napięciem nerwowym sprawia, że nakręcamy się jeszcze bardziej, co prowadzi do powstania błędnego koła. W jaki sposób pomóc sobie rozładować napięcie?

[block]0[/block]

Aktywność fizyczna

Nic tak nie daje satysfakcji jak porządny trening. Jak masz zbyt dużo negatywnych emocji w sobie, wyskocz na siłownie, rower, idź pobiegać! Zmęczenie fizyczne, często sprawia, że nie mamy więcej ochoty na nerwy, stres i dręczenie się złymi myślami. Dodatkowo, podczas aktywności często wpadamy na pomysły, które stanowią rozwiązanie naszych problemów. 40-60min wysiłku powinno być znakomitą dawką, która wyładuje napięcie.

Wypoczynek i przerwa

Być może powodem Twoich stresów jest niedostateczny poziom wypoczynku. Jeżeli jesteś w trakcie wykonywania bieżącego zadania, zrób sobie 10-15min przerwy od pracy. Wyjdź na świeże powietrze, pospaceruj. Krótka drzemka w trakcie dnia potrafi czynić cuda. Jak masz możliwość zdrzemnąć się 20-30min, nie krępuj się. Pamiętaj dodatkowo o odpowiedniej ilości snu na dobę, która powinna mieścić się w granicach 7-8h

Szczegółowe planowanie

Powierzono Ci nowe zadanie, które dostarcza Ci zakłopotania? Zamiast się martwić i rozmyślać wykonaj szczegółowy plan. Rozpisz wszystko w małych krokach, które będziesz po kolei realizował. Metoda małych kroków dostarczy Ci satysfakcji i postępu realizacji zadań i będzie motywować do podejmowania kolejnych kroków.

Oceniaj obiektywnie czas i możliwości

Czasami sami jesteśmy źródłem naszych stresów. Poprzez nieumiejętne ocenienie naszych możliwości czasowych, bierzemy zbyt dużo zadań na siebie, co często generuje sytuacje stresowe. Oceniaj w sposób realny i obiektywny swój czas i nie staraj się wykonać więcej niż dasz radę.

Wyciągaj wnioski z porażek

Porażki powinny być znakomitą metodą do nauki i wyciągania z niej działań na przyszłość. Jeżeli coś się nie udało, trudno. Jednak zapamiętaj co było nie tak i staraj się to eliminować w przyszłości. Postępowanie w sposób ciągły, bez uwzględnienia naszych błędów będzie skutkowało ponownymi frustracjami i obciążeniem układu nerwowego.

Czas dla siebie

Zaplanuj tydzień tak by znaleźć czas dla siebie. Każdy powinien mieć chwilę by usiąść z ulubiona książką, pograć w grę komputerową, czy po prostu wyciągnąć nogi na ulubionej sofie i wyłączyć myślenie.

Ćwiczenie oddechowe

W sytuacjach silnie stresowych, doraźnie można skorzystać z ćwiczeń oddechowych, które dostarczą tlenu dla naszego mózgu, zrelaksują i rozluźnią nasze ciało. Usiądź wygodnie w fotelu, wyprostuj sylwetkę, połóż ręce na kolanach, rozluźnij się, przymknij delikatnie oczy i weź kilka głębokich wdechów, powoli wypuszczając powietrze (głęboki wdech nosem, wypuść powietrze ustami). Wyobraź sobie, że złe emocje, które Cię wypełniają, zostają wyrzucone na zewnątrz wraz z każdym oddechem. Staraj się oczyścić umysł i rozluźnić maksymalnie ciało.

Wykorzystaj suplementy diety

Rynek suplementacji prozdrowotnej oferuje wszelkiego rodzaju mieszanki ziołowe, które skutecznie niwelują uczucie napięcia nerwowego. Wybierając pojedyncze składniki, możemy wypróbować takie substancję jak: ashwagandha, melisa, ekstrakt z chmielu, magnez, ekstrakt z różeńca górskiego, ekstrakt z traganka chińskiego czy aminokwas l-teanina. Suplementy diety, skutecznie wspomogą naszą walkę ze stresem, obniżając rozdrażnienie i podenerwowanie.
W świecie gdzie przepełniają nas złe emocje, gdzie wystawiani jesteśmy codziennie na próbę naszych nerwów, powinniśmy wypracować własny złoty środek, który przyniesie nam ulgę i rozładuje napięcie. Bez względu na to, które sposoby będziemy wykorzystywać, ważne by były one sprawdzone i dawały wymierne efekty.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *