Jakie suplementy stosować po treningu

Podziel się:
Okres po treningowy jest to czas, w którym organizm wchodzi w specyficzny stan nazywany oknem anabolicznym. Jest to moment, by maksymalnie wykorzystać warunki, które sprzyjają regeneracji i odbudowie uszkodzonych włókien mięśniowych, a także na podkręcenie procesów anabolicznych. 
suplementy-po-treningu
By zmaksymalizować efekt po treningowego okna, możemy skorzystać z następujących preparatów:

WPC

WPC odżywka białkowa w formie koncentratu białek serwatkowych lub inna forma jak WPI czy WPH, będzie idealną opcją na szybkostrawne źródło białek i bogate źródło aminokwasów. Ze względu na szybką i łatwą specyfikę trawienia, organizm nie będzie obciążony w walce z kawałkami pokarmu, a większą część energii przeznaczy na procesy regeneracyjne. 20-30g białka w formie WPC w zupełności powinno wystarczyć.

CARBO

Carbo dostarczy szybkiej formy energii w postaci mieszanki węglowodanów o zróżnicowanym czasie wchłaniania. Zazwyczaj w mieszankach tych spotykamy  maltodekstryny z dodatkiem glukozy, które w szybki sposób uzupełniają poziom glikogenu i wspomagają regenerację. Węglowodany są niezbędne dla naszego układu nerwowego. Porcja około 50-70g zaspokoi zapotrzebowanie na energię w tym okresie.

AMINOKWASY

Aminokwasy EAA. Jeżeli nie korzystamy z odżywki białkowej po treningu, idealną opcją w tym okresie będzie produkt oparty na EAA. Są to aminokwasy w formie wolnej, które nie wymagają trawienia. Ich absorbowanie jest dużo szybsze niż popularnego WPC. Uzupełniając EAA porcją węglowodanów, otrzymujemy znakomity mix, który podkręci skutecznie anabolizm i przyspieszy regenerację. Ilość około 10-15g czystych EAA na porcję.

L-LEUCYNA

L-leucyna. Jest aminokwasem należącym do grupy BCAA. Leucyna przyspieszy proces inicjacji szlaków anabolicznych, wpłynie na tempo syntezy białek. Jest niezbędna by proces powstawania nowych białek był w ogóle możliwy. Dodatek 2-3 gramów do odżywki białkowej wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

KREATYNA

Kreatyna. Przyspieszy uzupełnienie fosforanu kreatyny. Wspomoże bilans azotowy. Dodatkowo będzie miała znaczący wpływ na podbicie anabolizmu w tym szczególnym okresie dnia. Kreatyna znacząco wpływa na procesy regeneracyjne, jest nieocenionym suplementem w świecie kulturystyki. Dawka 3-5g po zakończonej sesji treningowej będzie optymalna.

ARGININA

Arginina. Ze względu na wpływ  wydzielania hormonu wzrostu oraz właściwości wazodylatacyjne, arginina przyspieszy transport składników odżywczych, co przyczyni się do szybszej regeneracji. Dodatkowo tlenek azotu, wywiera nieocenione korzyści w procesie odbudowy tkanek. Dawka 3g.
Ważne z punktu widzenia regeneracji i odbudowy komórek mięśniowych, jest również uzupełnienie płynów i elektrolitów, dlatego zadbajmy o to, by popijając nasze suplementy, korzystać z wysokiej jakości wody mineralnej, która przyspieszy transport składników aktywnych i przyczyni się do efektywniejszego nawodnienia.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *