Jakie suplementy stosować przed snem

Podziel się:
Sen i jego właściwości wspomagające regenerację, dają nam codzienna dawkę siły, której wartość jest nie do ocenienia. Sam proces zasypiania jak i jego jakość, przekłada się bezpośrednio na funkcjonowanie naszego organizmu, a co za tym idzie wpływa na postępy w treningach. Ważne jest, by wykorzystać ten czas w pełni efektywnie.
suple-sen

Rynek suplementacji proponuje różnego rodzaju produkty, których działanie przekłada się na wsparcie dla jakości snu. Jakimi produktami warto się zainteresować?

ZMA

Pod tajemniczą nazwą, kryje się magnez, witamina B6 i cynk w formie chelatowanej. Połączenie tych pierwiastków ma za zadanie wspomóc regenerację podczas snu. Magnez wprowadza organizm w stan lekkiego relaksu, rozładowuje napięcie. Wbrew obiegowej opinii, nie jest to produkt, który pomaga nam zasnąć, jednak wspomaga sam proces snu, wpływając na fazę REM. Dawkowanie w granicach 300-400mg magnezu, 30mg cynku i około 1mg witaminy B6 spełnia swoją rolę.

Melatonina

Należy do grupy środków o działaniu doraźnym, bezpośrednio powiązanym z procesem zasypiania. Oznacza to, że jej użycie sprawia, że zasypia się nam szybciej i łatwiej. Melatonina dodatkowo ma udokumentowany wpływ na sekrecję hormonu wzrostu, co przekłada się na znaczną poprawę regeneracji i procesów anabolicznych. Dawkowanie około 2,5-5mg 30-40min przed snem.

GABA

Kwas gamma-aminomasowy należy do grupy produktów wpływających na poziom neuroprzekaźników w naszym ciele. GABA wykazuje podobne właściwości jak melatonina w kontekście poprawy wydzielania hormonu wzrostu. Dodatkowo działa wyciszająco, uspokaja. Dawki GABA mieszczą się w przedziale 1,5-3g. Przy dawkowaniu trzeba dobrać porcje tak, by nie występowały efekty uboczne jak uczucie duszności.

Tryptofan

Wchodzi w skład budowy białek. Jego działanie stricte powiązane z okresem przed snem, to działanie jako prekursor serotoniny, stąd pozwala nam się wyciszyć i poprawić nastrój. By wspomóc transport tryptofanu do mózgu, warto zastosować suplementacje w obecności węglowodanów, które podniosą poziom insuliny. Dawkowanie 1-2g przed snem.

Kazeina Micelarna

Kazeina jest białkiem pochodzącym z mleka. Jej właściwości polegają na długotrwałym trawieniu, które zapewni stały i zrównoważony stopień uwalniania aminokwasów do krwiobiegu. Charakteryzuje się wysoką wartością biologiczną. Nadaje się idealnie jako przekąska przed snem, ze względu na swoją gęstą konsystencję przypominającą budyń. Porcja 30-40g kazeiny przed snem zapewni nam dostateczny zastrzyk aminokwasów.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *