Korzyści z treningu nóg

Podziel się:

Często w planach osób początkujących brakuje ćwiczeń na mięśnie nóg. Czy jest to element zwykłego przeoczenia, czy celowe działanie? Z czego wynika niechęć do trenowania jednej z najważniejszych grup mięśniowych?

korzysci-z-treningu-nog

 

Nogi stanowią połowę muskulatury naszego ciała. Nie bez powodu mówi się o nich, jako o podstawie naszej siły fizycznej, sprawności czy możliwości lokomocyjnych. Silne mięśnie nóg, to lepsza koordynacja ruchowa, szybsze bieganie, wyższe skakanie i korzystniejsze proporcje wizualne sylwetki.

Część osób, które świadomie pomijają trening nóg w swoich planach, tłumaczy się tym, że dużo biegają, jeżdżą na rowerze, cz też grają w piłkę. Niestety, charakter treningu siłowego, a wykorzystywanie mięśni ud w celach biegowych, gdzie wysiłek ma głownie wartość wytrzymałościową, różni się znacznie. Wysiłek wytrzymałościowy nie jest w stanie dać bodźca do uruchomienia machiny wzrostu muskulatury, jak choćby uzyskanie hipertrofii mięśniowej i inicjacji szlaków metabolicznych odpowiedzialnych za anabolizm.

Trening nóg skutecznie rozwija sylwetkę w sposób symetryczny. Na siłowniach można spotkać osoby, które zaniedbują trenowanie dolnych partii mięśniowych, ich sylwetki niestety nie wyglądają zbyt naturalnie. Rozbudowana góra, z małymi nóżkami stanowi ogromny kontrast w wyglądzie, który od razu rzuca się w oczy.

motywacja trening nóg

Pomijając aspekty stricte wizualne, trening nóg to korzyść na szybszy rozwój górnych partii ciała. Poprzez zaangażowanie dużej ilości włókien mięśniowych podczas treningu kończyn dolnych, dochodzi do wydzielania znacznych ilości hormonów anabolicznych, które to będą sprzyjały podtrzymaniu efektu anabolicznego w naszym ciele. Dlatego nie trenując naszych nóg, pozbawiamy się możliwości dodatkowego bodźca, który stymulować będzie wszystkie mięśnie w naszym ciele do rozwoju. Odpowiedź organizmu na mocny trening nóg, to znaczne wydzielanie testosteronu i hormonu wzrostu, których działanie w kontekście budowania sylwetki jest nieocenione.

Kolejnym argumentem za, jest zbudowanie stabilnej postawy ciała. Mięśnie ud stanowią znakomite zabezpieczenie naszych stawów kolanowych i wzmocnienie bioder, co przekłada się na utrzymanie prawidłowej postawy ciała i zachowaniu sprawnej sylwetki. Mięśnie goleni z kolei, będą wpływały na stabilniejsze stawy skokowe. Dodatkowo ciężkie ćwiczenia wielostawowe jak przysiady, dołożą swoją cegiełkę do rozwoju gorsetu mięśniowego w tym mięśni brzucha, wspomagając tym samym utrzymanie kolumny kręgosłupa w prawidłowych krzywiznach fizjologicznych.

Nogi powinny stanowić nierozłączny element treningowy naszych planów. Nawet jeżeli nie przepadamy za ich trenowaniem, ze względu na to, że jest on dość specyficzny i wymagający, pomyślmy o nich jako o środku, który pozwoli na rozwój całej muskulatury. Dodatkowo trening ten potraktować można jako super doładowanie hormonalne, przyspieszające rozwój wszystkich grup mięśniowych.

 

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *