Które suplementy warto łączyć z kreatyną

Podziel się:

Kreatyna jest suplementem diety, który na rynku preparatów sportowych wciąż króluje pod względem efektywności działania. Jej fenomen polega na wysokiej przyswajalności i działaniu anabolicznym, który daje się szybko odczuć będąc na cyklu kreatynowym. Jednak czy warto połączyć ją z czymś dodatkowym, co nasila jej efekty?

ktore-suple

Beta-alanina

Wykazuje ona efekt synergistyczny do działania kreatyny. Wspomaga wzrost silnego antyoksydantu w tkance mięśniowej – karnozyny, która poprzez swoiste działanie wpływa na parametry wytrzymałościowe i siłowe mięśni. Połączenie kreatyny z beta-alaniną, wykazuje dużo lepszy efekt w budowaniu masy mięśniowej, niż wykorzystanie samej kreatyny, o czym donoszą badania naukowe. Dodatkowo beta-alanina posiada również właściwości ergogeniczne, mające wpływ na zmianę kompozycji naszego ciała.

Arginina

Powoduje ona nasilenie wewnętrznej syntezy kreatyny w organizmie. Dodatkowo dzięki wpływowi na uwalnianie większych ilości tlenku azotu, będzie przekładać się na skuteczniejszy transport kreatyny w naszym ciele. Arginina daje swoiste uczucie pompy mięśniowej, która może przyczynić się do nasilenia hipertrofii.

Węglowodany

Użycie kreatyny z węglowodanami znajduje swoje zastosowanie głównie w okresie po treningowym. Jak się okazuje, po spożyciu kreatyny z węglowodanami superkompensacja glikogenu mięśniowego po przebytym wysiłku, wzrasta nawet o ⅕. Dodatkowo wzrost insuliny, który będzie spowodowany spożyciem cukrów, zwiększy dostępność kreatyny dla naszego ciała, jak i przyspieszy jej transport.

[block]1[/block]

W zasadzie głównie l-leucyna, która przyczynia się do aktywacji szlaków anabolicznych i wsparciu dla budowy masy mięśniowej. Dodatkowo, działanie samej leucyny będzie również ulepszało zdolności samej kreatyny, poprzez aktywację specyficznych receptorów komórkowych.

Tauryna

Działanie tauryny oparte jest na kilku mechanizmach. Natomiast jej wsparcie dla cyklu kreatynowego, wynika z poprawy transportu jej w naszym ustroju. Dodatkowo, wykazuje ona efekt stymulacyjny dla układu nerwowego, jak i wytrzymałości i siły mięśniowej.

ALA-kwas alfa liponowy

Jak wykazują badania naukowe, zastosowanie suplementacji kreatyny z kwasem ALA pozwala uzyskać szybszy efekt nasycenia komórek mięśniowych kreatyną. Jest to istotne z punktu widzenia osób, którym zależy na czasie, chcąc uzyskać jak najszybszy efekt ładowania kreatyną. Taka strategia wykorzystywana jest np w sportach walki.

Jak widzimy lista wspomagająca cykl kreatynowy jest dość obszerna. Są to substancje, które przekładają się na poprawę działania kreatyny lub wykazują znaczne podobieństwo w jej wpływie na organizm człowieka. Pamiętajmy dodatkowo o tym, by będąc na cyklu kreatynowym spożywać odpowiednią ilość wody, która jest wykorzystywana na potrzeby energetyczne i anaboliczne naszego ciała.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 4,88 out of 5)
Loading...

2 thoughts on “Które suplementy warto łączyć z kreatyną

  • MaRcin

    (27 listopada 2016 - 09:30)

    Pamiętam dawne czasy i łączenie kreatyny z glukozą po treningu 🙂

    • Tomek Koniarek

      (29 listopada 2016 - 11:11)

      To chyba stary jesteś 😉 mi najlepiej odpowiada łącznie kreatyny z arginina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *