Najgorsze błędy podczas budowania mięśni klatki piersiowej

Podziel się:

Mięśnie piersiowe stanowią element sylwetki, który nadaje jej męskiego charakteru. Ich wygląd świadczy o poziomie wytrenowania danej osoby, jej umiejętności fizycznych oraz wpływa na estetykę całego torsu. Jednak nietrudno spotkać osoby, które mają problem z rozwinięciem tej partii mięśniowej, przez co cała sylwetka traci na swoim wyglądzie.

bledy-klatka-pierwosa

Otóż mięsień piersiowy, dzięki swojemu kształtowi, który jest płaski i dość obszernie rozłożony na naszej klatce piersiowej sprawia wrażenie dużej partii mięśniowej, którą trzeba solidnie przetrenować. Otóż jak się okazuje, mięsień ten wcale nie należy do dużych grup mięśniowych, a przynajmniej na początku naszej przygody z treningiem. Jakie więc są najgorsze błędy jakie możemy popełnić podczas budowania mięśni piersiowych?

1. Zbyt duża objętość treningowa.

Za dużo ćwiczeń, za dużo serii, będzie ograniczało możliwości budowy mięśni w tym rejonie. Zazwyczaj 3 podstawowe ćwiczenia w objętości po 4 serie robocze każde, powinno dać odpowiedni bodziec do wzrostu.

2. Złe połączenie partii w treningu.

Dobierając plan treningowy w sposób, gdzie łączymy np. klatę z plecami, możemy pozbawić się potencjału energetycznego, by skutecznie bodźcować mięśnie piersiowe do wzrostu. Dlatego połączenie dwóch grup mięśniowych, które potrzebują sporego nakładu energii, niekoniecznie da dobre rezultaty.

3. Zbyt częste treningi mięśni klatki piersiowej.

Katowanie jednej partii co drugi dzień nie przyniesie niczego dobrego. Mięsień nie rośnie na treningu, tylko podczas przerwy wypoczynkowej między dniami treningowymi. Dlatego odpowiednia ilość przerwy, pomiędzy treningami mięśni piersiowych, będzie kluczem do ich wzrostu.

4. Zły dobór zakresu powtórzeń w serii.

Chcąc zbudować mięśnie piersiowe, powinniśmy bazować na zakresie powtórzeń, który ma charakter hipertroficzny. Oznacza to, że zakres 8-12 powtórzeń w serii powinien sprawdzić się idealnie.

5. Odpowiedni dobór ćwiczeń.

Mięśnie piersiowe składają się z trzech aktonów, dlatego by rozwijać całą partię w sposób równomierny, należy dobrać ćwiczenia w taki sposób by angażowały wszystkie jej rejony. A do wyboru mamy takie płaszczyzny jak: skos dodatni, ławka pozioma oraz skos ujemny. Dobrze by było gdyby trening uwzględniał wszystkie konfigurację.

6. Klasyczne błędy techniczne.

Wysunięte barki, odrywanie nóg od podłoża, czy niestabilna pozycja na ławce, będą zaburzały ustawienie naszego ciała względem sztangi. Dodatkowo, sporo osób ma tendencję do przejmowania pracy ramionami, a szczególnie tricepsami i naramiennymi, co wiąże się ze znacznym ograniczeniem czucia mięśniowego i treningu niewłaściwych partii.

Pamiętajmy, że mięśnie klatki piersiowej, jak każde inne partie, potrzebują czasu do regeneracji, odnowy i nadbudowy uszkodzonych struktur. Dlatego, ważne jest zadbanie o odpowiednią ilość snu, jak i dobór poziomu energetycznego w naszej diecie. Bez cierpliwości i podejścia w sposób zaplanowany, często wystawiani będziemy na niepowodzenie, czy ryzyko kontuzji.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 votes, average: 4,04 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *