Podjadanie wieczorem i w nocy

Podziel się:

Brak śniadania będący efektem porannej gonitwy, a zamiast tego niezdrowa przekąska kupiona w pośpiechu w sklepie na rogu. W pracy również na szybko kawa, herbata kiepska kanapka, czasami ciastko, wafelek, a rzadziej jakiś owoc. Po powrocie do domu duży obiad, bo przecież „przez cały dzień nic nie jadłem”, a następnie dojadanie z nudów przekąsek w trakcie oglądania ulubionego serialu. W rzeczywistości, tak jak opisałam wyżej, wiele osób nie spożywa regularnych posiłków o podobnej ilości kalorii, lecz najczęściej są to mniejsze nie zawsze zdrowe przekąski, które podkręcają nasz apetyt jeszcze bardziej, a tak naprawdę wydają się niczym. A to wszystko zamiast regularnych posiłków, które pomagają ograniczyć głód i zapanować nad naszymi żądzami.

podjadanie

Czy wieczorne podjadanie prowadzi do zwiększenia wagi?

Jak wiadomo tkanka tłuszczowa wzrasta w momencie przekroczenia bilansu kalorycznego, a przeciwnie mniejsza ilość dostarczanej energii, poniżej zapotrzebowania skutkuje ubytkiem wagi. Dowiedziono również, że spożywanie niezdrowych przekąsek późnym wieczorem może mieć wpływ na nasz metabolizm i w efekcie wzrostem kilogramów. Dlaczego? Wrażliwość na insulinę jest zwykle wyższa od rana i spada w ciągu dnia. KIedy wrażliwość na insulinę jest niska, organizm dużo łatwiej magazynuje tkankę tłuszczową, przez co tyjemy.

Badanie naukowe którego celem było obniżenie wagi, sugeruje, że godzina spożywania posiłku, także  ma znaczenie przy redukcji tkanki tłuszczowej. Uczestnicy badania, którzy zjadali główny największy posiłek w ciągu dnia o godzinie 15:00, stracili na wadze więcej niż Ci, którzy zjadali główny posiłek w godzinach wieczornych. Istotnym faktem jest również że wszyscy uczestnicy jedli taką samą ilość kalorii i podlegali podobnej ilość aktywności fizycznej.

Czy wiesz, że niektórzy ludzie spożywają połowę swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego podczas kolacji i wieczornego podjadania?

Badania dowiodły, że ludzie którzy większą część spożywanych przez siebie kalorii odkładają na wieczór, bardzo często sięgają po niezdrowe przekąski. Zdecydowanie częściej są to przekąski obejmujące wysokokaloryczną żywność o dużej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Człowiek zaślepiony w ekran telewizora, często traci orientację co do ilości spożywanego pokarmu. Mało tego, oprócz nie zwracania uwagi na ilość zjadanego pokarmu, istotna przestaje być dla nas także jakość.

Jak okiełznać pokusę podjadania?

Monitoruj ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia np. Przy pomocy dziennika żywieniowego. Jeśli pomijasz posiłki i ograniczasz kalorie w ciągu dnia, z pewnością poczujesz wieczorem większe uczucie głodu.

Monitorując spożywane kalorie, upewnij się, że dostarczasz odpowiednią ilość białka i pokarmów bogatych w błonnik pokarmowy, abyś po skończonym posiłku czuł większą sytość. Omijaj przetworzoną żywność, a szczególnie słodzone napoje oraz produkty o niskiej zawartości błonnika. To właśnie te produkty powodują większy wyrzut cukru we krwi, przez co wrażliwość na insulinę się zmniejsza, co skutkuje większym magazynowaniem tkanki tłuszczowej.

Suplementy tłumiące apetyt

Garcinia cambogia – jednym z najbardziej znanych suplementów, który hamuje apetyt jest garcinia cambogia. Suplement ten powoduje także zwiększenie uczucia sytości, krótko mówiąc zjadasz mniej, a czujesz się syty.

Możesz też zastosować bardziej kompleksowy preparat, taki jak Redox Hardcore, który oprócz tego, że skutecznie ogranicza apetyt, to dodatkowo poprawia przemianę materii i ułatwia redukcję tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Jeśli nie potrafisz zasnąć z pustym żołądkiem i koniecznie musisz zjeść coś o późnych porach wieczornych, zadbaj by ostatni posiłek w ciągu dnia był bogaty w białko. Zapewni Ci to większą sytość. Istnieje spora różnica między zjedzeniem paczki chipsów czy ciastek, a większą miską twarogu czy solidnym kawałkiem mięsa. Pamiętaj żeby Twoje wybory żywieniowe były przemyślane pod kątem zawartości właściwych składników odżywczych.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *