Redukcja tkanki tłuszczowej. Trening na redukcję.

Podziel się:

Proces redukcji tkanki tłuszczowej uzależniony jest od dwóch czynników. Pierwszy z nich traktuje o odpowiednim zbilansowaniu naszej diety, która koniecznie musi być z ujemnym bilansem kalorycznym. Deficyt energetyczny w ciągu doby, pozwala na zainicjowanie procesów metabolicznych, które będą pobierały energię z zapasów tłuszczu w naszym ciele. Drugim czynnikiem jest odpowiednia ilość aktywności fizycznej, która musi być ukierunkowana na dwa cele.

redukcja-trening

Cel nr 1

Utrzymanie tkanki mięśniowej i maksymalne pobudzenie metabolizmu,
by skutecznie chronić nasze mięśnie przed katabolizmem i utratą podczas redukcji. Powinniśmy trenować siłowo minimum 3 razy w tygodniu. Trening powinien bazować na ćwiczeniach wielostawowych, angażujących jak najwięcej jednostek motorycznych, co dodatkowo pobudzi nasze ciało do angażowania zapasów tłuszczu w naszym ciele. Ilość powtórzeń na jakiej powinniśmy bazować to 8-12, czyli zakres “masowy”, hipertroficzny. Zabieg ten pozwoli na odpowiednią stymulację tkanki mięśniowej i zachowania jak największej ilości masy mięśniowej.

Plan treningowy:

FBW z podziałem na trening A i B
A
Przysiad klasyczny 4×12
Martwy ciąg na prostych nogach 3×10
Podciąganie na drążku 4×10
Wiosłowanie hantlą 3×12
Wyciskanie hantli na ławce poziomej 4×12
Wyciskanie żołnierskie 4×12
Uginanie przedramion ze sztangą 3×10
Wyciskanie francuskie sztangi leżąc 3×12
Plank klasyczny 3x max
B
Przysiad bułgarski 4×10
Żuraw 3×12
Wiosłowanie sztangą 4×8
Przenoszenie hantli 3×12
Wyciskanie sztangi na skosie dodatnim 4×12
Wyciskanie hantli siedząc 4×10
Uginanie młotkowe 3×10
Dipsy w wersji na triceps 3×8
Uginanie tułowia z wykorzystaniem wyciągu górnego 3×12

Cel nr 2

Redukcja tłuszczu
Dostarczenie dodatkowej aktywności, jak treningi metaboliczne oraz aeroby, które skutecznie wspomogą nasz metabolizm. Trening interwałowy, można skutecznie wykorzystywać jako opcję potreningową, gdzie przydaje się schemat typu Tabata. Dodatkowo, uzupełnić można tydzień treningami cardio, co pozwoli na ciągłe angażowanie zapasów energetycznych z tkanki tłuszczowej.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 4,40 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *