Trening podczas przeziębienia

Podziel się:

Okres jesienno-zimowy jest porą, gdy dość szybko łapią Nas wszelkiego rodzaju infekcje. Chodzimy lekko osłabieni i zdekoncentrowani. Nic się nam nie chce, a w naszych planach pozostaje do wykonania jeszcze trening. Czy wybranie się na siłownie podczas przeziębienia ma sens?

przeziebienie-trening-we

Stan przeziębienia jest to proces, w którym nasz organizm za pomocą naturalnych, wewnętrznych możliwości organizmu walczy z chorobą. Kaszel, katar jest to nic innego jak forma ochrony przed drobnoustrojami, które staramy się wydalić poza nasze ciało.
Trening siłowy w kontekście odczuć organizmu, to dodatkowy stresor, który będzie wpływał na konieczność zmobilizowania rezerw energetycznych. Organizm nie dość, że jest osłabiony walką z infekcją, będzie musiał zmobilizować się i podjąć próbę regeneracji po sesji treningowej.
Wykonanie treningu czasem może okazać się więc przysłowiowym „gwoździem do trumny”, który spowoduje, że przeziębienie przeistoczy się w stan chorobowy, a my zostaniemy uziemieni na dłuższy okres bez treningów i na dodatek leżąc w łóżku z gorączką.

Kiedy więc trenować?

Gdy przeziębienie jest lekkie. Jeżeli dopadł nas lekki katar, czy kaszel, bez objawów bólu stawów, kości oraz gdy temperatura ciała nie jest w zakresie stanu podgorączkowego, wtedy bez obaw możemy pokusić się o wykonanie treningu. Jeżeli nie czujemy się na siłach, by dźwigać ciężary, wykonać możemy lekki trening aerobowy, który pobudzi metabolizm, podkręci termogenezę organizmu. Taka aktywność fizyczna, czasem może okazać się wręcz pomocna w walce z infekcją, a nasze samopoczucie po treningu będzie dużo lepsze niż przed jego wykonaniem.

Kiedy odpuścić trening?

kiedy-odpuscic-trening

Gdy czujemy się mocno osłabieni. Mamy silny kaszel i katar, a nasze ciało jest mocno obolałe i bez sił, powinniśmy darować sobie wszelkie myśli o trenowaniu. Stan podgorączkowy i gorączka jest bezwzględnym przeciwwskazaniem do podejmowania aktywności fizycznej, ze względu na silne obciążenie dla serca, które musi sobie poradzić ze stanem chorobowym. W okresie tym powinniśmy skupić się na zmobilizowaniu sił organizmu w walce z chorobą, która w pierwszej kolejności powinna być wyleczona.

Podsumowanie

Trening w okresie przeziębienia nie jest opcją optymalną i wymaga w pierwszej kolejności zadbania o to, by poprawić naszą kondycje zdrowotną. Wybierając się jednak na trening, oceń swoje możliwości w sposób właściwy oraz zadbaj o to, by nie pogorszyć swojego stanu. Kilka dni odpoczynku od treningu nikomu przecież jeszcze nie zaszkodziło.

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

2 thoughts on “Trening podczas przeziębienia

  • Lukis

    (4 listopada 2016 - 10:40)

    Ja jak twardziel chodziłem na siłownie będą przeziębiony i skończyło się to zapaleniem zatok 🙁

    • KochamSilownie

      (5 listopada 2016 - 12:07)

      No niestety trzeba uważać, bo później można skończyć z antybiotykiem i dłuższą przerwą w treningach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *